Atom Tedavisi Günlüğü -1



Günaydın ,

Bilenler bilir tiroid kanseri teşhisi kondu malesef lenflere sıçramış falan derken orta safhada öğrenip akciğere sıçramak üzereyken ameliyatla temizlendi falan feşman ben herşey bunlarla bitecek sanırken asıl zor kısım başladı :)
Atom tedavisi olmam gerekiyormuş kalan kanser kalıntılarının gitmesi için bunun için özel bir diyet verdiler .
- süt ve süt ürünleri yasak
-deniz ürünleri yasak
-işlenmiş gıda (sucuk ,sosis,salam )
- iyotsuz tuz kullanılacak

Asıl zor kısım bu sabretme süresiymiş meğerse , aah ah ben çok sabırsız biriyim normalde acaba sabırlamı sınanıyorum diye  düşünmeye başlamadım değil :)

1.5 ay bu diyeti uygulamam gerekiyor yoksa tedavi işe yaramıyor ve 1.5 ay daha uygulayıp tekrar atoma girmem gerekiyormuş .1.5 ay daha katlanamayacağımdan dolayı çok dikkat etmeye çalışıyorum .

Ama peynirsiz ,dondurmasız ,yoğurtsuz ,sütsüz hayat ne zormuş bunlarda yetmiyormuş gibi birde vücudumu dengeleyecek olan euthyrox da almayı kestiğim için tedaviye kadar bir sinir, bir şişme , bir kilo sabrediyorum sadece ...

Bu süreçte en zor geçen öğün kahvaltı sanırım diğerlerinde zaten sebze yaptığımdan dolayı sadece iyotsuz tuz ile yapıyorum ama o caanım kahvaltımda peynir olmadan yapabileceklerimi yazacağım size :)

Bugun artık çok menemen tükettiğimden dolayı farklı bir şey deneyeyim dedim .
Evde bayat ekmeklerim vardı onları dilimledim hemen .
Margarin kullanamadığımdandolayı  Zeytinyağı ile yaptım kahvaltılık çıtır çıtır ekmekler oldu
Tat ın domates rendesi tuzsuz olduğu için onu kullandım


Malzemeleri sıralıyım hemen :)

-1 adet somun ekmek
-1 çay bardağı Zeytinyağı
- Yarım küçük soğan
-1 su bardağı domates rendesi
-4 sivri biber
-yarım kabuklu domates
-8 zeytin
-3 diş sarımsak
- 1 tatlı kaşığı iyotsuz tuz
-kekik,pul biber

malzemeleri minik minik doğrayıp kaşık yardımı ile karıştırdım .
fırınımı 180 derece ısıttım
sonra üzerlerine 2 şer 3 er kaşıkla koyup yaydım



Zaten hemencik mis gibi koktu mutfağım, bu karışımın birşeye benzememe imkanı yok sanırım :)

Tabiki arzu eden olursa peynir ekleyebilir ama konu atom tedavisi ve tiroid hastaları olduğu için bize cıss arkadaşlar aman dikkat :)

180 derece ısınmış fırına veriyorsunuz , eşinizin  o ne?  ne güzel koktu ?  hadi olmadı mı ? sesleriyle birlikte nar gibi kızaran ekmeklerinizi alıp bir güzel kahvaltınızı yapıyorsunuz :)

Bu konuda eşimin desteğini de yazmadan yapamayacağım sırf benim canım istemesin diye o da aynı diyete uyuyor ve canım çekmesin diye eve o ürünler alınmıyor , canım benim ya :)





hepinize şimdiden afiyet olsun ,herkese mutlu haftasonları diliyorum , hoşçakalın :)



0 yorum:

Yorum Gönder