Kumaş Boyamaya Yeni Başlayanlar için Minik Bilgiler

Uzan zamandır kumaş boyama ile ilgili malzeme bilgisi hakkında bir post yazmak istiyordum .Malesef ben başlarken kimseden bilgi alamadım sır gibi saklıyorlar malzemelerini :)  acaba neyi kimden saklıyorsun bulmak isteyen zaten buluyor işte :)  Aman canım  neyse bu görevi ben üstleneyim dedim :)

3 çeşit kumaş kalemi kullanıyorum ;
  1. Fabricolor kumaş kalemli : Keçeli kalem gibidir yoğun bir boya akışı yoktur çizimlerde ve rötuş yaparken kullanabilirsiniz. 

2.  ZİG Fabricolor kumaş kalemi : Yoğun bir boya akışı vardır , küçük alanları boyamanız mümkündür. İçi bilyalıdır kullanmadan önce çalkalamanız gerekir ucuna hafif bastırıp boyayı aldıktan sonra boyama işlemine geçebilirsiniz .Uçları değişebiliyor kapagının yan tarafında yedek uçları vardır.

3. Artline kumaş kalemi : Sadece çizim yaparken kullanıyorum diğer kalemlere göre ucu daha kalındır .


Posca marker kalemlerle de  boyanabiliyor fakat posca kalemlerde boyama yapıldığında dağıldığı için yeni başlayan birisiyseniz hüüsrana uğrayabilirsiniz .


Kumaş boyası olarak da 3 çeşit boya markası kullanıyorum .Bunlardan 1. en kaliteli ve en pahalı olan fransız Pebeo Marka kumaş boyasıdır .Çok koyu kıvamlıdır sulandırmak gerekebilir.


2. olarak Artdeco marka kumaş boyasıdır. Artdeco'da ara renkleri bulmanız daha kolaydır .Daha akışkan olduğu için fazla sulandırırsanız dağılma yapabilir .



3. olarak Fabric kumaş boyasını  denemek için sadece 2 tane aldım fiyat olarak uygun memnun kaldım fakat çok fazla renk seçeneği bulunmamakta malesef .


Fırça olarak çizime göre değişiyor bende neredeyse her boy fırça bulunmakta ihtiyacınıza göre deneme yanılma yöntemi ile buluyorsunuz .Yanlız tembellik yapıp fırçaları yıkamadan bırakmayın yoksa benim gibi çok fırçayı hiç edersiniz :)



Boyaları ikeadan mutfak malzemeleri gölümünden bir plastik kutu aldım içlerine dizdim derli toplu ve güzel görünüyorlar :) Boyalarınızı mutlaka ters şekilde muhafaza edinki ömürleri uzun olsun .



Denediniz fakat beceremediniz mi :)

O zaman bana gelebilirsiniz :)  2 -4 kişi aralığında kumaş boyama atölyesi yapıyorum . İlk önce kumaş boyamayı öğretim daha sonra t-shirt boyamasını ve süslemesini öğretiyorum .Yaklaşık 11 :00 gibi başlayı saat 17:00 civarı bitmiş oluyor . Malzemeler , kumaş ve t-shirt ben temin ediyorum yanında sohbet muhabbette cabası oluyor :) Öğrencilerimden birkaç resim paylaşmak isterim :)



































Bu arada boyadığınız kumaşları tersten ütülemesi gerektiğini  ve 30 dereceye kadar yıkanması gerektiğini belirtmek isterim .Umarım yeni başlayanlar için faydalı bir post olmuştur :)
Bilgi için bana burcueryurek@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz .
Hoşça kalın :)












28 yorum:

  1. Merhabalar yazınız için ne kadar tşk etsem az çok açıklayıcı olmuş ama küçük bi şey sorabilirmiyim kalemlerle boyadığınız zaman kumaş boyasıyla boyadığınız gibi canlı renk oluyor mu.. şimdiden çok tşk ederim :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba , rica ederim :) kumaşkalemine göre değişiyor bazen daha soluk renkler olabiliyor denemek gerekiyor , deneme yapmanızı tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, çok güzel şeyler yapmışsınız ellerinize sağlık.. ve yazınız çok ilgimi çekti. denemek istedim ancak bişey sorabilir miyim? kumaş kalemleri le çizim yaptığımızda yıkanınca çıkmıyor mu? Kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkürler , kumaş kalemi ve kumaş boyasını arka tarafından buharsız 3-4 dk ütülediğinizde boya sabitleniyor ve 40 derceye kadar yıkadığınızda çıkma akma olmuyor :)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar ellerinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş.
    Hangi şehirde kurs veriyorsunuz acaba?

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim :) İstanbul 'da özel workshop yapıyorum

    YanıtlaSil
  7. Bu bilgileri paylaşmış olmanız beni çok mutlu etti. Çünkü söylediğiniz gibi kime sorduysam hiç kimse paylaşmıyor, marka ismi bile söylemiyor. Bu yüzden çok çok teşekkür ediyorum, harika bir paylaşım. Bir sorum olacak bu tür malzemelere ulaşabileceğim online satış yapan bir site ismi verebilir misiniz?
    Başarılarınızın devamını dilerim. :)

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba yazınız harika olmuş ellerinize sağlık ben bir şey sormak istiyorum; buradaki hangi boyalarla küçük bir peluş oyuncak boyanabilir ya da küçük bir peluş oyuncağın boyanması için gereken boyalar hangileridir tavsiye verirseniz sevinirim çok teşekkürler c:

    YanıtlaSil
  10. Merhaba , çok teşekkür ederim bu yazı gelen yorumlardan anladığım kadarıyla gerçekten şe yaradı içim çok rahat :) resimlerini koyduğum bütün boyalar ile peluş oyuncaklar boyanabilir :)

    YanıtlaSil
  11. merhaba yazınız çok yardımcı oldu merak ettiğim sorularımın cevabını aldım :) bi sorum daha vardı size tshirtleri ve boyaları en uygun fiyata nasıl ve nereden temin edebilirim bu konuda yardımcı olursanız çok memnun olurum teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba , yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :) tshirtleri genellikle kadıköy pasajlardan bulabiliyorum uygun fiyatlara ama boyaların çok fiyat farkı yok diyebilirim buradan tanesini 9.90 TL ye alıyorsam Eminönünden 8 TL ye alıyorum aynı şeye gelmiş oluyor yani :) Ama zaten boyalar gerçekten çok uzun süre gidiyor .

    YanıtlaSil
  13. boyaları nereden bulabiliriz acaba :(

    YanıtlaSil
  14. Merhaba :) Boyaları Güven Sanat 'ın sitesinden , Anka Sanat 'ın sitesinden , Sirkeci Hakikat Kırtasiye yada Eminönü Sabuncu Han 'dan bulabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba bilgiler için çok teşekkürler atolyeniz nerde acaba

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar,

    beyaz bir kumaşı boyadım yani kalemlerle. 24 saatten fazla kendi haline bıraktım. sonra ütü ile ters tarafını buharsız ütüledim. sonra diğer beyaz çamaşırlar 40 derecede makinaya attım. sonra bi baktım tüm boyadığım herşey yokolmuş, boyası gitti yani. nasıl olcak tam olarak nasıl yapmamız gerekiyor ? :)

    YanıtlaSil
  17. .merhaba :)

    kalemler hangi markaydı acaba ? kalemlerde malesef bu tarz yok olma sorunu olabiliyor bu sebepten dolayı size önerdiğim markaları kullanırsanız daha güzel sonuçlar alacaksınız :)

    YanıtlaSil
  18. İyi günler, kusura bakmayın rahatsız ediyorum, sipariş aldığınız oldu mu hiç ya da böyle bir şey söz konusu olabilir mi? Bez ayakkabı boyamak istiyorum ama deneyimim hiç olmadığı için emin ellere vermek gerekir diye düşündüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba , bana burcueryurek@gmail.com dan ulaşabilir misiniz ?

      Sil
  19. Merhaba kumas kalemi nasil cikarilir?

    YanıtlaSil
  20. Merhaba ben t-shirt üzerine GIOTTO DECOR ile boyama yaptım fakat yıkamadan sonra geçmeye başladı,bana geçmeyecek türden bir kumaş boya önerisi yaparsanız çok sevinirim :))

    YanıtlaSil
  21. Merhaba yazınız için çok teşekkür ederim. Bir şey sormak istiyordum. Desenli bir pijama altım var fakat bir bölümü siyah olması gerekirken gri. Oraları boyamak için artdeco kumaş boyasını mı pebeo kumaş boyasını mı kullanmam gerekir ?

    YanıtlaSil
  22. Merhaba ben montumun kenarlarındaki süet kısımlarını(ince şerit) siyaha boyamak istiyorum.Kalem boyayla daha kolay olacağını düşünüyorum.Hangi boyayı önerirsiniz ve ütü yapamayacağım için sorun olur mu? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  23. super bilgi..cok tskler cok isime yaradi..ama bir soru..internetten bu markalri alabilecegimiz yerlerin linklerinide atmanizi rica etsem cokmu sey istemis olurum?! :)

    YanıtlaSil
  24. bunlari nerden satin alabilriz?! ozellikle varsa internet sitelerini alabilrimiyim..ben bodrumda yasiyorum..

    YanıtlaSil
  25. Merhabalar boyaları nereden aldığım ile ilgili bir yazım var oradan bakabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  26. ben edding 4600 kumaş boyamakalemikullanıyor iyi birmarkamı sence

    YanıtlaSil