Küçüklebilen kağıt kullanımı



Merhaba ,

size süper bir malzemeden bahsetmek istiyorum :) Adı küçülebilen kağıt yurtdışında shrinky dinks diye geçiyor .

İnstagramda dolanırken görüyordum bunları ama tabi bizim insanlarımızı sır gibi sakladıklarından dolayı malzemelerini bulana kadar göbeğim çatladı :) İlk başta plastik mi ? acaba  diyordum ,sonra ama nasıl kesiyorlar mı ? derken nihayet buldum meğersem adı küçülebilen kapıtmış ve  bütün hobi marketlerde varmış :) yapılışına da  da youtobedan buldum elimden kurtulur mu ? kurtulmazzz :)

Hemen anlatmaya başlayayım size de ..

Bu malzeme fırınlandığı zaman 7 kat küçülüp ısı ile plastiğe dönüşüyor , hayal gücünüzle birleşince de ortaya neler neler çıkıyor :)



İlk Önce biraz pinterest ve Etsy dolaşıp neler yapabilirim fikir edindim , sonra başladım çizmeye ..

Bu arada kağıtlar 3 adedi 5-7,5 TL arasında değişen fiyatlarla her rengi  satılıyor .

Kağıtların bir tarafı diğer tarafından daha pürüzlüdür  ,pürüzlü olan kısmına siyah bir kalem ile çiziminizi yapıyorsunuz , kuru kalem ile çok koyu olmayan renklerle içlerini boyarsanız  daha güzel bir sonuç alabilirsiniz .

 Çizdikten sonra makas ile etrafından pay bırakarak kesiyorsunuz eğerki aksesuar yapacaksanız fırınlamadan önce delmeniz gerekiyor .



Kestikten sonra folyo koyulmuş tepsiye koyup 175 C ısınmış fırına koyup kıvrılıp büzülmesini bekliyorsunuz :)




Dikkat etmeniz gerekenler !!!  Sakın benim yaptığımı yapmayın :)  bu şekilde toptan fırına atmayın olmuyor çünkü :)
2 dk içerisinde küçülüyor bu arada , tek şekilde bir kağıt üzerine koyup fırına verip sonra alıp hemen sert bir cisim ile üzerine bastırıp düzleştirin yoksa dalga dalga olabiliyor :)

Benim ilk denemelerim bunlar , devamını yapınca tekrar paylaşacağım :)



 Görüşmek üzere hoşça kalın :)



6 yorum:

  1. Hoşgeldin Burcu :))) Yaşasın tekrar buradasın... En kısa zamanda kahvemizi içelim o halde :)
    --GÜL--

    YanıtlaSil
  2. Bir kendimi hatırlatayım dedim :) Çok teşekürler , tabiki seve seve :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba,
    kullandığınız kuru kalemlerin markasını öğrenebilir miyim. daha çok keçeli kaleme benzettim ama emin olamadım. tşkrler.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor.Kağıtları hangi siteden aldınız?

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim Selin Hanım , anka sanat evi yada güven marketten satın alabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  6. Burcu hnm çok teşekkür ederim, o sitelere girip baktım ama bulamadım. Kırtasiyelerde de yok, ismini söyleyince garip garip bakıyorlar:) Sizin kullandığınız beyaz renk olanı galiba. Bide tahtakale hobi sitesi varmış oraya bakıcam. Teşekkürler...

    YanıtlaSil